Salamanca! - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Dorieke Adema - WaarBenJij.nu Salamanca! - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Dorieke Adema - WaarBenJij.nu

Salamanca!

Door: Dorieke Adema

Blijf op de hoogte en volg Dorieke

08 Februari 2015 | Spanje, Salamanca

Hoi iedereen!

Ik zit nu alweer 2 weken in Salamanca en de tijd gaat snel! Eigenlijk veel sneller dan ik dacht. Maar dat schijnt een teken te zijn dat het leuk is. En gelukkig is dat ook zo.

Toen ik 2 weken terug aankwam in Madrid heeft Bas me opgehaald en zijn we naar Toledo gereden. Een heel mooi stadje naast Madrid. Deze verassing had Bas geregeld en het zorgde ervoor dat ik gelijk in de vakantiestemming kwam! En dat gevoel is eigenlijk niet meer weggegaan.

Aangekomen in Salamana werd ik wel weer nerveus voor mijn Spaanse leveltest. Als ik die niet zou halen kon ik pas een week later beginnen. Dus de eerste dag ging ik wat gestresst die kant op. De test ging ook eigenlijk niet zo goed maarrr gelukkig lieten ze me wel beginnen! Als ik er op terugkijk had ik gewoon goed moeten luisteren naar wat die vrouw zei want eigenlijk wist ik het wel.

Maar goed! Nu ziten mijn eerste 2 weken in Salamanca erop en de lessen gaan beter. De eerste 4 dagen kon ik de lessen nauwelijks volgen want echt alles gaat in het Spaans. Engels wordt er niet gesproken en doe je dat wel dan moet je 50 cent in een potje doen, hetzelfde geldt voor Chinees trouwens want 3 van mijn 4 klasgenootjes zijn Chinees. Deze meisjes zijn hier al ong. 5 maanden maar zij zijn nu net zover als ik. In mijn eerste week had ik daarom wel wat communicatieproblemen en was ik vrijdag kapot. Maar nu kan ik bijna alles wel verstaan wat de leraressen zeggen en kan ik ook al wel een beetje Spaans spreken. Dus dat is mooi! Ook al blijft spreken moeilijk en maak ik veel fouten. Oh en ik merk dat ik soms echt Nederlandse woorden vergeet! Maar eigenlijk is dat alleen maar goed! :)

In Salamanca voel ik me al wel thuis. Er zijn zoveel mooie plekjes en leuke barretjes! En het is hier supergoedkoop! Dus ik kan hier ook gewoon zonder schuldgevoel ergens een pincho eten want als je zelf wat maakt ben je duurder uit! Dus probeer ik samen met Bas graag barretjes uit.

Cleo is afgelopen week mij komen opzoeken in Salamanca en dat was superleuk! Ik was die week al 3 dagen alleen in Salamanca want Bas was op vakantie in Tenerife. Dus wat gezelschap was zeer welkom! Ik kon ook gelijk mijn gidsskills uittesten en dat ging goed! We zijn naar mijn favoriete barretjes gegaan, geshopt en heel veel gelachen. Vrijdagavond hebben we ook nog salsa gedanst! Helaas moest Cleo gister weer naar huis.

Dit weekend is het rustig want Bas was in Tenerife ziek geworden en is dat nu nog steeds dus ik zorg een beetje voor hem. Ondertussen ben ik een beetje Spaans aan het oefenen en dit verhaaltje aan het typen.

Tot zover mijn tweede update!


Liefs Dorieke

  • 08 Februari 2015 - 17:13

    Emma:

    NO ME DIGAS!

  • 08 Februari 2015 - 19:26

    Anoek:

    Heeej Door,

    Goed om te horen dat alles goed met je gaat. Ik moet Veel aan je denken. Vind t zo knap van je dat je je dromen waar gaat maken en op wereldreis gaat in je uppie.
    Fijn dat de lessen goed gaan. Grappig dat je moet betalen als je toch int Nederlands praat. Alle begin is moeilijk maar zo zie je maar dat het de beste manier is om Spaans te leren als je er middenin zit.
    Wat sneu voor bas dat hij ziek is. Gelukkig heeft hij jou nu dichtbij zich voor de goede zorgen.

    Heel veel beterschap voor hem een jij heel veel plezier

  • 08 Februari 2015 - 19:32

    Rianne:

    Wat leer je snel spaans!
    en wat heerlijk dat het goedkoper is om buiten de deur te eten dan om zelf wat te maken. Zou echt wat voor mij zijn, geen aangebrande pannen...
    lekker verder genieten! xxx Rianne en 3 manne

  • 08 Februari 2015 - 20:11

    Patricia:

    Hee Dorieke!! Super leuk om weer een berichtje van je te lezen!! Gelukkig gaat het Spaans steeds beter en wat grappig dat je al Nederlandse woordjes vergeet haha! Heel veel succes en lekker veel genieten xxx liefs Patricia

  • 08 Februari 2015 - 22:21

    Hedwig Remmé:

    Hallo Dorieke,

    Wat leuk om te lezen hoe het met jou gaat. Fijn dat je het naar je zin hebt en ik ben heel benieuwd naar al jouw avonturen.

    Groet, Hedwig

  • 09 Februari 2015 - 09:25

    Anne-Lotte:

    Super leuk Doortje! Heb van Cleo natuurlijk ook al alle verhalen gehoord! We gaan gauw ff Skypen! Xx

  • 09 Februari 2015 - 11:47

    Annet Flink:

    Lieve Door,

    Wat leuk om van je te horen. Ik wens je veel reisplezier, mooie dingen lm te ontdekken.

    Tot het volgende bericht,
    Annet

  • 09 Februari 2015 - 13:14

    Marja:

    Hoi Door,
    Wat heerlijk dat je zo'n goed begin had. Maar ja met Bas dat kan ook bijna niet anders. Ik heb ook Skype, wat is jouw Skype adres lijkt mij heerlijk om je af en toe ook even te zien. Blijf genieten XX Marja

  • 10 Februari 2015 - 14:46

    Marjolijn:

    Hee lieverd,
    Bedankt voor je verslag!
    Klinkt niet verkeerd, ga zo lekker door schat
    en beterschap voor Bas!
    dikke knufff***

    liefs Marjolijn_/|\_*

  • 12 Februari 2015 - 21:48

    Elly:

    Leuk Dorieke, je verhaal.
    het had natuurlijk het advies van je pappie moeten zijn; "goed luisteren naar die vrouw... " hihi ;-).
    Hebben ze ook nog een leuke Spaanse manier om je 50 cent weer terug te verdienen trouwens?
    Lekker idee dat je daar zo binnen je budget kan leven. Geniet er maar van. Straks snak je naar een keuken om je favoriete gerecht te maken....Je zorg capaciteiten laat Bas zich zeker lekker aanleunen. Het komende half jaar is hij vast niet ziek meer hoor.... Heb het goed samen. Atentamente!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Salamanca

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

14 Maart 2015

Peru tot zover!

08 Februari 2015

Salamanca!

17 Januari 2015

Bijna...
Dorieke

Actief sinds 09 Jan. 2015
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 3467

Voorgaande reizen:

09 Januari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

24 Januari 2015 - 19 Augustus 2015

Zuid- Amerika!

Landen bezocht: